Dagens Ridpass: Uteritt 8/7 2013

 
Idag blev det ett riktigt spontant ridpass, jag hade inte alls planer på att rida egentligen men jag var så sugen. Jag hade på mig en tjocktröja och min mjukisshorts från Hollister men jag hoppade upp barbacka på Solvind med hjälm på huvudet, det var så mysigt. 
Det var helt tyst och vindstilla, dock var det lite kyligt men värmen från Solvind värmde mig.
 
Jag red till en kompis som är cirka 1 kilometer från mig och sa hej lite snabbt, när jag kom dit var min kompis Jenny där som jag inte träffat på hundra år. Vi stod och snackade en stund och sedan fick jag rida hem igen så att inte mamma skulle bli orolig, jag skulle egentligen bara vara borta i 10 minuter men jag var väl iväg i kanske 30 minuter. 
 
Idag blev det även lite trav, fast inte mycket alls. Jag ville så gärna rida ut på en åker och galoppera ikapp med vinden och jag tror inte Solvind hade haft något emot det men det skulle inte varit bra för hennes ben. Vi fick nöja oss med lite trav på grusvägen i cirka 60 meter.
 
Imorgon får vi se om det blir någon ridning för på morgonen ska jag och mamma gymma och sedan ska det komma massa hö hit. Om det blir ridning så kommer det inte bli förrän på kvällen kan jag tro på, om jag nu orkar det.
 
Snälla Solvind, bli frisk nu <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0