Dagens Ridpass: Uteritt 2/7 2013

 
Den nya vägen som jag och Sara har hittat är verkligen en perfekt och lagom lång runda där man kan slänga in både trav och galopp på den långa grusade sträckan.
 
Solvind var super duktig idag, hon var mjuk i handen och flyttade jätte fint för skänkeln när jag bad henne om det. Hon lyssnade jätte fint för rösten också, jag behövde bara säga "Woah" när jag ville att hon skulle sakta av. När hon väl är på bra humör är hon super trevlig att sitta och trimma på.
 
När man rider på den långrakan så rider man förbi en gård och idag stod de 5 kor i den hagen som är precis vid vägen. Jag trodde att hon skulle flippa över totalt men hon stod lungt och fint medan hon kollade på dom, dock stod ju korna helt stilla och kollade på oss. Det är första gången jag möter kor med henne och hon skötte sig så bra, riktigt stolt över henne. Idag fick hon stå och kolla på avstånd men någon annan gång kanske jag låter henne gå fram och kika på dom.
 
På hemvägen fick hon galoppera samlat några meter som belöning, där skötte hon sig också super. Men hon har lite svårt att varva ner efter hon galopperat ute men det gäller bara att träna på det i fortsättningen.
 
Imorgon vet jag inte hur det blir med ridningen, jag är just nu med Johan på jobb ner till Malmö så det beror på när vi kommer hem. Men vi får se vad vi hittar på!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0