Dagens Ridpass: Uteritt 26/7 2013

 
Jag och två av de andra tjejerna red runt Tyrsjön idag, det var super mysigt och jag har inte ridit på långtur på ett bra tag. Jag kan meddela att det kändes att sitta i sadeln typ 2 timmar med mest skritt.
 
Solvind skötte sig super idag, hon lyssnade på vad jag sa till henne vad hon skulle göra. Det var väldigt mycket "läskiga" och annorlunda saker för henne som vi stötte på men hon skötte sig så bra. Även när vi skulle över stora vägen, ingen reaktion alls från hennes sida. 
 
Åh! jag är så glad att mamma och pappa köpte bootsen till mig, de är så sköna att rida i. Jag kan nästan säga att de är mina favorit skor, men bara nästan.
 
Den ända gången som jag fick säga till Solvind var när vi skulle rida hemåt och Tindra försvann ur Solvind's synfällt, då stressade hon upp sig en aning men lugnade ner sig snabbt när jag sa åt henne att sluta. När vi galopperade skötte hon sig också jätte bra, vi låg i mitten som hon inte tycker om sådär super mycket. Hon vill hellre vara först. På ett ställe så måste man rida över en träbro och det skötte Solvind utan problem, första gången jag red över den med henne flippade hon över totalt. Tur att hon har växt upp en aning!
 
Eftersom vi red så länge idag ska hon få vila imorgon, även om veterinären har sagt att jag kan rida som vanligt vill jag ändå ta det lugnt med henne så jag känner att det blir bäst för henne att bara få ta det lugnt i hagen med sina kompisar hela dagen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0