Dagens Ridpass: Uteritt 24/7 2013

 
Dagens uteritt vill jag bara glömma och lämna bakom mig, det gick verkligen inte bra alls idag.
 
Eftersom jag inte ridit i paddocken på länge blir Solvind ganska nonchalant, hon skiter liksom i en. Men även spänner sig och har sjukt svårt att slappna av och bara chilla på livet.
 
Jag och Sara red en ganska lång bit idag med rätt mycket trav, men oj oj oj vad Solvind ignorerade mina hjälper och stressade upp sig extremt mycket hela tiden vilket är jobbigt. När vi kom in i skogen blev det mycket bättre för då måste hon koncentrera sig på vart hon sätter fötterna.
 
När vi skulle vända hem blev hon ännu värre för då gick hon mest och drig upp huvudet för att komma undan och slippa jobba. Men mig vinner hon inte över, åh nej. Då fick hon gå jätte sakta och långt bakom Zulle tills hon tog det lugnt. Efter en stund gick det mycket bättre och då fick jag tillbaka den lugna Solvind.
 
Jag måste bli bättre på att rida i paddocken minst 2 gånger i veckan för att motverka så att hon beter sig såhär!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0