Dagens Ridpass: Uteritt 22/7 2013

 
En mysig uteritt på min älskade Solvind fick stå på schemat idag. Först tänkte jag bara rida på vägen men det var så sjukt varmt och jag har inte ridit i skogen på jätte länge för jag är rädd att hennes ben ska bli värre, men eftersom jag har fått klartecken att jag får rida där kunde jag inte låta bli idag.
 
Vi tog en ganska lång runda idag som mest innehöll skritt men det blev även en kort bit galopp i skogen och en snabb galopp i galoppbacken.
 
Det var så tyst i skogen, det är så fruktansvärt mysig. Det ända man hör är Solvind's hovar i marken och fåglarna i träden. Man kan bara sitta där på hästryggen och tänka på allt mellan himmel och jord.
Älskar det! 
 
Det märks på Solvind att hon älskar att strosa runt i skogen och bara glida runt.
När hon blir gammal ska hon få bli skogsmulle eftersom hon verkar älska skogen och uteritter så mycket.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0