Dagens Ridpass: Uteritt 17/7 2013

 
Uteritt idag också fick det bli. Tanken var ju egentligen att jag skulle ridit i paddocken men eftersom det kom mer hö idag var jag helt utslagen efter det så jag orkade helt enkelt inte, därför fick det bli ännu en mysig uteritt på min ädla springare. Såklart barbacka igen!
 
Jag red till vägens slut och hem igen mest för att det vägen är precis lagom för man kan lätt få in både trav och galopp. Det blev även lite halter ute eftersom det är alltid bra att träna på det. När man rider ute är det ju inte speciellt ofta som man gör halt och låter hästen vänta tills man ber den gå igen, förutom när det kommer en bil eller liknande.
 
När vi skulle hem fick hon galoppera uppför, idag lät jag henne dra på lite men bara några få meter. Mest för att jag var sugen på att kolla om hon verkligen saktar ner när jag ber henne om det, även fast jag rider barbacka ute. Självklart gjorde hon det, Solvind är så snäll att rida ut på måste jag säga.
 
Imorgon ska jag kanske iväg med familjen på dagen så jag funderar på att gå upp med Johan imorgon när han åker till jobbet vid 6, men är inte helt hundra på det. Om jag inte går upp med honom ska jag försöka rida på kvällen om det inte är allt för varmt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0