Dagens Ridpass: Uteritt 14/7 2013

 
Just nu har inte jag någon motivation till att rida i paddocken kan jag tala om för er. Det senaste har det bara blivit uteritter men det är så mysigt att rida ut på min älskade Solvind.
 
Idag red jag ut med Sara, vi red en ganska ny ridväg där man red förbi en gul gård. När man hade ridit förbi den fanns det en åker som var jätte stor, vi kunde inte låta bli så vi galopperade runt på den en stund. Oj vad det uppskattades av båda hästarna. 
 
Sara hittade en stig in i skogen som hon gick in på men jag ville inte gå efter för jag var rädd att det skulle skadas Solvind's sår så vi stod kvar på åkern så länge. Men det tyckte inte Solvind, hon hoppade upp och ner för att försöka gå efter Zulle. Men det fick hon inte för mig så jag blev lite sur på henne så jag hoppade av och longerade Solvind för att visa att sånt beteende inte är okej. Efter det lugnade hon sig. Fjant!
 
Eftersom det inte var så varmt idag red vi ganska mycket i trav och galopp, som vanligt tyckte hästarna om det.
 
Imorgon ska jag försöka rida i paddocken annars får det bli uteritt, igen...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0