Dagens Ridpass: Uteritt 10/7 2013

 
Jag är så glad att det är fullt i stallet nu och alla är ungefär jämna i ålder. Dock tycker inte Solvind jätte mycket om den nya hästen men det lägger sig nog snart.
 
Idag red alla 4 ut tillsammans, vi red till rakan och travade lite. Det är så mysigt att rida på den vägen och Solvind har blivit så trevlig att rida ut på det senaste. Så skönt!
Hon skötte sig så fint, dock reagerade hon överdrivet mycket på några hästar i en hage men annars var hon helt lugnt. Tills vi skulle hem, Sara och Lisa skulle galoppera men jag kände att det räckte med galopp för Solvind så jag och den nya tjejen Clara skulle stå kvar men då fick Ray damp typ och det smittades av på Solvind. Så hon fick för sig att stegra sig och kicka efter Ray, jag var tvungen att hoppa av och ha henne på en volt runt mig så hon lugnade sig. Sedan lugnade hon sig en aning, vilket var bra.
 
Imorgon blir det inte jag som rider, utan Solvind's första ägare. Ska bli så roligt! Mer om det imorgon.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0