Dagens Ridpass: Solvind's uppfödare red 11/7 2013

 
Som jag redan hade nämnt för er så kom Solvind's uppfödare hit och red henne lite i paddocken. Det var jätte roligt att se någon annan rida henne, hon sa att det kändes lite konstigt att rida henne eftersom hon inte träffat Solvind sedan hon var 3 år och då var inte hon inriden ännu. 
 
Nickolina red en stund i paddocken i alla gångarterna, dock hade inte Solvind den framåtbjudningen hon brukar ha men det är väl pågrund av värmen och att hon har svårt att sova ute eller något. Jag har ingen aning varför. Jag hoppade även upp på henne för att jag skulle se hur hon var i höger varvet, ville kontrollera om hon verkade stel eller något. Men hon kändes bra i alla gångarterna, dock seg som sagt.
 
Efter det fick hon testa Solvind ute i alla gångarterna ute vid galoppbackarna, då kändes Solvind lite mer allert men ändå inte så som hon brukar. Det verkade som om Nickolina tyckte om Solvind.
 
Hoppas att hon vill komma hit någon mer gång och rida min pärla när hon är frisk och förhoppningsvis piggare. Kanske vågar hon hoppa henne lite, Solvind är alltid mysig att hoppa på!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0