Dagens Ridpass: Promenad 29/7 2013

 
Eftersom jag var så seg idag och varken jag eller Solvind var speciellt taggade på att rida. Det märktes långa vägar på Solvind för hon var helt seg och såg jätte trött ut. 
 
Men jag bestämde mig ändå att göra något med henne så jag tog en promenad med henne i träns bara för att hon skulle få röra sig lite. 
Eftersom det bara blev skritt tog det ganska lång tid, men var gör det? Vi hade inte direkt bråttom.
 
När vi skulle vända hemåt ville jag testa en sak. Jag började springa ganska långsamt och sedan snabbarare. Jag ville se om Solvind sprang ifrån mig eller om hon sprang snäll bredvid, hon travade så fint. Sedan fick jag för mig att springa det fortaste jag kunde och då föll Solvind in i galopp, fast en extrem sakta galopp för att hon skulle vara i min takt. Så duktig!
 
Imorgon står dressyrträning på schemat!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0