Dagens Ridpass: Longering och bus i paddocken 1/7 2013

 
Idag fick det bli bus i paddocken mest eftersom jag var super trötte efter en lång helg på Chappen och eftersom Solvind hade vilat några dagar trodde jag att hon var extra pigg men det var hon verkligen inte. Som jag berättad förut blir Solvind väldigt "mammig" när hon inte träffat mig på några dagar, samma sak var det idag. När jag skulle skicka iväg henne för att hon skulle få springa löst fick hon fnatt och trodde jag skulle springa med henne och busa men när hon märkte att jag stod kvar i mitten av paddocken kom hon tillbaka till mig och skulle puffa på mig.
 
Hon har blivit så mammig den senaste tiden bara, jag förstår inte varför. I vissa fall kan det vara lite jobbigt men oftast är det bara gulligt.
 
Idag drog jag fram en byggpall igen som hon skulle gå upp för, det var ett tag sedan men Solvind kom på nästan direkt vad jag ville att hon skulle göra. Hon är så fruktansvärt lättlärd och rolig att hålla på med. Min fina pärla <3
Efter vi hade busat en stund longerade jag henne lite så att hon iallafall blev av med lite energi, hon skötte sig super. Så fort jag gav tecken att hon fick komma in till mitten svängde hon in och ville vara så nära som möjligt.
Jag älskar verkligen denna hästen!
 
Imorgon blir det uteritt med Sara, vi ska rida till den roliga raksträckan där man kan trava så långt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0