Dagens Ridpass: Longering 21/7 2013

 
Även idag var jag ute ganska tidigt för att motionera Solvind eftersom jag, Johan och två kompisar skulle till IKEA.
 
Igår upplevde jag att Solvind var en aning bufflig och jobbig så jag bestämde mig för att jobba henne från marken idag.
 
Eftersom det var ett tag sedan jag longerade fick Solvind ha sin longeringsgjord idag, jag hade stropparna ganska slappa idag för att hon själv kunde välja om hon ville söka sig neråt självmant fast det fanns ändå ett stöd.
Jag longerade henne i skritt och trav idag bara, mest trav. Jag är så rädd för att överanstränga henne, även om veterinären säger att jag ska rida som vanligt.
 
Idag testa jag även att "tömköra", det gick väl helt okej får jag väl säga utan att ljuga. Det blev några missförstånd men annars gick det helt okej. Jag är nästan 100% säker på att jag gjorde fel, jag har aldrig tömkört innan och jag är tveksam på om Solvind ens har blivit det innan.
 
Efter idag är jag nöjd med lilla plutten, hon var lite bufflig i början men annars skötte hon sig super!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0