Dagens Ridpass: Dressyrträning 30/7 2013

 
Jag tror jag hittat min nya tränare, han passar mig och Solvind perfekt! Som handen i handsken faktiskt.
Visst, det är dressyr och jag är lite skeptisk att lägga 350 kr på det men jag måste kanske inte rida för honom varje gång. Det kanske räcker med en gång i månaden, det beror kanske lite hur mycket pengar jag har just den månaden.
 
Till ridpasset då. Jag blev klar med Solvind ganska tidigt så jag värmde upp henne på grusvägen hemma i alla gångarterna så att jag kunde spara lite tid. 
När vi kom till stallet där träningen hölls fick jag vänta en liten stund tills det var min tur. 
 
Vi jobbade bara i skritt och trav idag, fick hjälp med att få henne i en form som är avslappnad och fick massa tips för att få henne att jobba mer med bakbenen och höja ryggen. Det tog en stund men hon var sååå fin att rida när jag fick till henne. Thomas gav mig massor med beröm för Solvind, det är alltid roligt med lite beröm!
 
Han hjäpte mig även med skänkelvikningarna, jag kan inte det till hundra procent men jag vet att Solvind kan bara om hon vill. Det blir ju inga skänkelvikningar som Jan Brink gör men vi lär oss fortfarand. 
 
Jag är så nöjd över henne idag, hon var sjukt mysig att rida på i slutet och jag fick jätte bra tips av han. Detta vill jag göra om!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0