Dagens Ridpass: Dressyr på åkern 20/7 2013

 
Idag red jag på förmiddagen innan det blev allt för varmt. 
 
Jag bestämde jag mig för att skirtta fram ute på gruvägen så att hon fick länga lite på benen, fast jag struntade att vända hem så jag svängde in på en åker och bestämde mig för att rida dressyr där istället för i paddocken. 
 
Blinningarna var riktigt jobba idag och jag hade helt glömt av att spraya på henne någon flugspray så hon hade lite svårt att koncentrera sig pågrund av det. Men bortsett från det skötte hon sig jätte bra. Jag känner mig verkligen säker på henne nu, jag vet att hon inte drar iväg längre och hon har slutat att stegra sig vid ridningen vilket är sjukt skönt!!
 
När jag hade ridit en stund såg jag att det stod någon vid kanten så jag red fram till honom och då var det bonden som brukar köra på åkern. Han sa typ att han inte tyckte om att någon red där för vi förstör, men det är torrt i marken och jag racear inte. Ändå har pappa pratat med honom om att jag ska få rida där och det har han gått med på. När pappa fick reda på det sa han bara att jag skulle fortsätta rida där, men nästa gång jag träffade bonden skulle jag hälsa från pappa så förstår han nog trodde han.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0