Dagens Ridpass: Dressyr 9/7 2013

 
Wow! Äger jag verkligen den där hästen? Det är nästan så att jag får nypa mig i armen efter dagens ridpass. Hon har inte blivit riden seriöst i paddocken sedan 27 Juni eftersom jag varit iväg, vilodagar, uteritter och skada men ändå gick hon som en klocka största delen av ridpasset. Helt sjukt!
 
Jag skrittade fram henne extra länge för att hon skulle bli av med det stela i högerbenet. Sedan travade jag igång henne på halvlång tygel i en lång och låg form. Hon är en aning loj och har inte jätte mycket framåtbjudning som hon brukar längre men jag tror det är för att det är så varmt på dagarna och så känner hon sig tvingad att skydda sin flock från den nya hästen så jag tror inte hon ligger ner och vilar något. Därför skulle hon behöva sova inne en natt eller stå inne några timmar under dagen.
 
Iallafall, jag galopperade henne i sammanlagt 5 minuter eftersom jag inte ville överanstränga hennes ben. Trots att hon har lite ont i benet och är lite stel så trampa hon under sig ganska bra, men inte helt perfekt som hon brukar men jag har lite överseende nu när hon inte mår helt 100.
 
Imorgon har jag inte planerat något ridpass ännu men jag tror det får bli en uteritt igen. Jag tror det kan vara bra för henne att ridas ut nu när hon inte mår så bra i sitt ben. Dock är jag inte så bekväm med att det bara blir på hårt underlag vid uteritter, men jag tror jag överreagerar en aning...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0