Dagens Ridpass: Dressyr 25/7 2013

 
Eftersom Solvind bar sig så dumt åt igår så fick de bli dressyr i paddocken istället. Jag hade först tänkt arbeta med intervaller på grusvägen men jag kände att hon behövdes ridas igenom i paddocken idag.
Jag red redan klockan 10 på förmiddagen!
 
Paddocken var upptagen när jag skulle börja så jag skrittade fram ute och travade även cirka halva raksträckan. Även fast jag bara red ut i cirka 10 minuter började Solvind bråka en aning.
 
När jag kom tillbaka så skrittade jag ett varv i paddocken och började jobba henne lite för att sedan gå vidare till trav. Målet med dagens ridpass var att få henne så mjuk och lyhörd som möjligt, det tog ett tag att få henne där jag ville ha henne. Men efter att jag hade ridit henne på böjt spår blev det mycket bättre, det kändes direkt. Hon lyssnade jätte fint när jag gav henne uppgifter, idag fick vi även till några riktigt fina galoppbyten. De kan bli bättre men vi är på en bra väg iallafall vilket är roligt!
 
Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra, känner mig lite sugen på markarbete men jag vet inte hur jag ska göra med benskydd på bakbenen bara... Jaja, vi får se hur det löser sig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0