Dagens Ridpass: Dressyr 18/7 2013

 
Idag kom jag faktiskt upp hyffsat i tid, dock var klockan redan 9 innan jag började sadla och sånt men det var inte jätte varmt ännu. Egentligen skulle jag ridit vid 7-8, men det blir inte alltid som man tänkt sig.
 
Eftersom jag inte orkade skritta fram i paddocken fick det bli att jag skrittade fram på grusvägen där hemma och sedan så travade jag fram lite för att hon skulle få länga på stegen, en samlad galopp slängde jag in också. 
 
När vi kom tillbaka till paddocken skrittade jag lite på böjt spår och sedan började jag jobba henne i traven lite grann. För att inte ridit seriöst i paddocken på jätte länge skötte hon sig faktiskt väldigt bra, hon hade mycket mer framåtbjudning än vad hon brukar ha i paddocken men jag tror att det kan bero lite på att hon fick ridas igång ut i början. Det tycker hon väldigt mycket om!
 
Jag red mycket på böjt spår idag för att jag ville få hon så mjuk jag bara kunde, hon blev riktigt fin mot slutet. Några godkända galoppfattningar fick vi in också, min polle kan bara hon vill!
 
Efter cirka 30 minuter blev det för varmt i paddocken så vi red ut på grusvägen igen och travade lite på längre tygel så att hon fick sträcka ut sig lite. Några gånger försökte hon slänga in en galopp i smyg men jag sa till henne två gånger så skärpte hon till sig. 
 
När det var dags att vända hemåt fick hon dra på lite, men hon saktade ner så fort jag bad om det.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0