Dagens Ridpass: Domenansövningar 3/7 2013

 
Tanken idag var att jag skulle rida lite western i paddocken men Solvind var fruktansvärt bufflig när jag skulle hämta henne från hagen eftersom hon skulle jaga iväg den nya hästen när han skulle hälsa på Tarzan. Efter många om och men gick hon med på att gå med lungt och fint ur hagen, men eftersom hon inte ville lyssna på mig från marken bestämde jag mig att arbeta med det idag istället.
 
Jag började med att leda henne och att hon skulle stanna när jag bad henne att göra det, hon bråkade även med det i början men efter en stund märkte hon att jag vann om och om igen så hon gav upp.
När jag kände att hon lyssnade på mig bra lät jag henne springa löst i paddocken och busa en stund, när hon kom in till mitten igen hade hon ett sår på benet och det var en aning svullet runt, det var ganska ömnt så jag avslutade dagens motion där för jag ville inte att det skulle bli värre än så.
 
Jag och Johan gick upp på grusvägen för att se ifall hon reagerade något på hårt underlag. Solvind var endast en aning stel men hon haltade inget vilket var en stor lättnad. Jag har verkligen ingen ork att ha en skadad häst. Jag tvättade rent såret och sprutade på lite Aloe Vera spray så hoppas vi på att det blir bättre. Hoppas hon inte springer allt för mycket i hagen.
 
Imorgon får hon vila vilket passar bra eftersom jag ska med Johan till jobbet igen. De närmaste dagarna kommer jag ta det ganska lugnt med henne eftersom jag inte vill att det blir värre. Det kommer bli promenader och kanske ett väldigt lugnt pass i paddocken med endast skritt och trav. Vi får helt enkelt se hur läget är, om det ser jätte fint ut så kanske jag börjar rida som vanligt i helgen. Jag avvaktar helt enkelt!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0