Att inte tävla med sin häst

Jag läste någonstans att det var en tjej som hade fått kommentarer från någon om att hon inte är ute och tävlar med sin häst, som om det skulle vara något fel med det ungefär.
 
I många fall känns det som att vissa köper hästar just för att bara tävla med, lite som en robot. Det kanske åker ut på tävlingar var och varannan helg. Sure, man gör som man vill. Men att klaga på någon annan som inte vill ha häst för att tävla mycket, det är bara fel.
 
Som i mitt fall, jag köpte häst för att jag ville ha en bästa kompis som jag ville ha mysigt med hemma och rida ut i skogen men även rida i paddocken med. Göra roliga saker med helt enkelt, självklart kan det vara roligt att komma ut på någon Clear Round per månad ibland om jag känner för det. Eftersom jag inte är någon tävlingsmänniska tycker inte jag det är sådär jätte kul att tävla så att jag vill göra det flera gånger per månad.
 
Nu säger inte jag att det är fel att tävla mycket, bara man tar hand om sin häst och sig själv så är det inga problem, men jag blir så irriterad på männsikor som dömmer folk och som gör nästan allt som står i ens väg för att klanka ner på någon. Håll koll på ert eget och inse att alla människor inte är samma och vill inte alltid göra samma saker.
 
Tycker man det är kul att tävla så fine with me. Men de som inte känner samma sak kan man bara hälsa glatt på och gå vidare med sitt liv. Svårare än så är det faktiskt inte!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0