Våga misslyckas

Efter gårdagens ridpass kände jag att det var dags för mig att ge upp ridningen och kanske börja med något annat eftersom det gått så dåligt med ridningen det senaste. 
 
Men sen kom jag på mig själv när jag gick runt och var ledsen och sur sur. "hallå! vad håller jag på med? Man måste ju våga misslyckas" 
För att lyckas måste man ta några snedsteg för att komma tillbaka på stigen mot framgång. 
Jag vet inte hur många gånger jag och Solvind på något sätt misslyckats med olika saker, just i stundens hetta är det svårt att ta djupa andetag och säga till sig själv att det blir bättre imorgon. Men det skadar aldrig att försöka. 
 
Det är inte bara inom ridningen jag misslyckats i mitt liv. Utan även vardagliga händelser, som t.ex när man bråkat med vänner eller familj eller när man misslyckats på prov och dyligt. Att bara försöka tänka tanken att det blir bättre nästa gång så har man kommit en bra bit på vägen. 
 
Jag känner att det där med viktminskingen inte går som jag vill med det är mycket pga att jag inte fått något gymkort än men även att det är svårt att gå ut i skog och mark fär en springrunda när det är -7 grader ute och en isbana som inte ens en bil med fyrhjulsdrift klarar av att köra igenom utan att få en sladd. Men i februari blir det andra puckar när jag fått mitt gymkort och jag gjort ett schema för träningen men också struktuerat upp mitt liv så att den passar mig och mina sysslor. 
 
Så kom ihåg nu flickor och pojkar i alla storlekar och åldrar. Det är viktigt att våga misslyckas och ta några sned steg för att komma tillbaka ännu starkare och ge sina haters en käftsmäll. 
 
Obla-Di-Obla-Da Life goes one!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0