Trött på mig själv

Usch säger jag bara! Usch!
 
Jag har ingen ork till något längre och då har jag ändå lov. Fattar inte vad det ska vara för fel.
Det går ju liksom att rida i paddocken nu som jag längtat efter med ändå känner jag inte det där suget efter att rida som jag gjorde för några veckor sedan. Jag kan inte hoppa eftersom det är som värsta poolen i paddocken. Sadeln måste in för omstoppning men vi får aldrig tag på någon sadelmakare.
 
Ska jag berätta sanningen så börjar nog tröttna på engelsk ridning, ibland känns det som om Solvind gjort det också. Jag vill börja med något annorlunda. Något spännande! Western är jag galet sugen på, men då ska man ha all utrusning och någon bra tränare som kan sin sak. Min vän Josefine ska lära mig grunderna någon dag men sen ska man ju utvecklas också efter det och komma längre. Jag kanske vill börja tävla i western om några år när jag och Solvind skolat om oss. Men sen, vilka grener är rätt för oss? Trail, Barrel Racing, Pole Bending, western Plesure? Det finns så många grener att fingrarna inte ens räcker till.
 
Solvind som kan vara så ouppfostrad i vissa lägen, hur ska jag kunna göra henne till en riktigt bra westernhäst som lyssnar på varje sak man säger? Hur ska detta gå!
 
Fy säger jag bara! 
 
Vad har hänt med oss egentligen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0