Spännande dag

Idag har det varit en spännande dag. Jag for ut i stallet runt 11 (försov mig lite, hehe) och började göra klar Solvind inför ett ridpass i paddocken. Hon verkade vara ganska slö och trött, latmask!
 
Under ridpasset fick Solvind för sig att dra iväg i full karriär och bocka en massa. Men det var väldigt udda bokningar. Typ som när en älg eller en ko försöker bocka. Men hon lugnade ner sig efter en stund.
 
Jag har kollat efter en westernsadel på blocket några dagar och hittat en som var jätte fin och den såg ut att passa min flodhäst. Mamma sa att vi skulle åka och kolla på den, vi hittade inte så vi körde runt i Billdal och Lindome, virriga damer! Men tillslut hittade vi stallet där säljaren hade den, vi bestämde oss för att köpa den. Så vi åkte hem, hemvägen var lättare att hitta. haha!
 
När vi kom hem så åt vi middag och efter det gick jag ut i stallet för att testa sadeln som vi tog med oss hem. Den verkade passa och Solvind verkade inte protestera, tvärtom! Hon verkade tycka det var roligt att vara "westernhäst" med fint träns och sadel. Plutten...
 
Och nu sitter jag här och bloggar. Jag har knappt suttit ner och tagit det lugnt alls idag. Imon blir det antagligen inget med det heller. För imorgon, om Jossan mår bättre ska jag rida bort till henne med sadeln och Solvind. Hon ska nämligen visa mig lite av grunderna i westernridning + att jag ska filma när hon rider med hennes sjukt fina häst Rima. Det ska verkligen bli jätte roligt. Bra träning för Solvind att rida den biten och komma till ett nytt ställe, men också att träffa lite andra hästar. 
 
Eftersom jag ska iväg imon så blir det inte mycket bloggning. Men imon eller på Söndag kommer ett åsiktsinlägg om en rolig grej. Håll koll på bloggen i helgen nu people!


Kommentarer
Ida

Hej!
Just nu har jag fråge stund på min blogg + att man kan vinna en länkning om man ställer en fråga :)
så det skulle va jätte snällt om du ställde en eller flera fårgor.
Kom till inlägget direkt: http://idanilsson.blogg.se/2013/january/fragestund-lankning.html#comment

2013-01-05 @ 11:21:38
URL: http://idanilsson.blogg.se/
Ebba

fin häst :D

2013-01-05 @ 11:45:32
URL: http://northons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0