Dagens Ridpass: Western 23/1 2013

 
Idag kom jag ut i stallet väldigt snabbt ändå. När jag kom hem så tog jag en youghurt och en banan för att mätta hungern lite innan jag stack ut i stallet.
 
Eftersom jag hade sovmorgon idag så gjorde jag stallet på morgonen så det var bara att rida.
Jag började där vi slutade sist när hon var så bråkig. 
Vi började med att skritta med lågt huvud och avslappnad skritt, hon var lite på tårna i början men det gick bättre sen. När vi började trava så gick det lite för fort men det räkte att jag höll tillbaka en aning med sätet så saktade hon ner lite. Hon var väldigt lyhör med rösten idag, det brukar hon faktiskt inte vara när jag rider.
 
Idag orkade jag inte bråka med skänkelvikningarna eftersom jag inte var sugen på några stegringar. 
Men jag övade mycket på att hon skulle svänga med hjälp av endast skänklarna, det gick helt okej. Först försökte hon kämpa emot men efter en stund gick det mycket bättre. 
Solvind fick faktiskt in en skänkelvikning helt själv när jag bad henne att flytta för höger skänkel. 
Då bestämde jag mig för att avsluta när det gick så bra.
 
Ibland är hon faktiskt ganska fin <3
Ska jag vara ärlig så saknar jag hoppningen en aning... Det får bli i sommar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0