Dagens Ridpass: Uteritt och western hos Jossan 5/1 2013

Idag red jag hela vägen hem till Jossan, jag vet inte riktigt hur långt det kan vara. Mer än 2 kilometer kan jag tro. Iallafall, jag red dit bort, jag skrittade bara eftersom det är asfalt hela vägen bort. Men det dör hon ju inte av, bara bra med lång framskrittning.
 
När vi kom fram till Jossan och Rima så blev Solvind jätteuppspelt och lite bråkig så jag satt av och ledde henne fram till manegen. Jag har inte helt 100 hittat sitsen i westernsadeln, men vi jobbar på det. När vi kom in i manegen så började jag filma Jossan och Rima samtidigt som hon visade mig lite knep och grunderna. Men också slide stop och Spin, det såg helt awesome ut.
 
Efter en stund så satt Jossan upp på Solvind och visade henne lite hur man ska bete sig men också hur det ser ut på min häst. Det kändes bäst att hon började lära Solvind eftersom hon kan.
Jag fick även rida hennes häst Rima i några minuter för att testa på hur det ska kännas. Det var sjukt coolt att rida en quaterhäst, men det är verkligen inte lätt med alla remmar och annat. Det är ju helt nytt för mig. Jag fick även testa på att göra spin, det var svårt men Rima visste ju hur man gjorde så jag behävde inte göra allt för mycket. Jag tyckte det var lite läskigt med spin för det gick så galet fort. Men man vänjer sig antar jag.
 
Jag ska försöka få Johan att fota när jag har min westernutrusning på henne. Dock blir det väl inte så vackra bilder eftersom jag inte kan än. Men träning ger färdighet, Right?
 
Tack Jossan för att du visade mig!
Kan det bli ett westernteam av oss?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0