Dagens Ridpass: Promenad i skogen 14/1 2013

 
Idag kände inte jag nån motivation till att rida över huvudtaget så jag bestämde mig för att ta med mig Solvind och Johan ut på en långpromenad i skogen på eftermiddagen. 
 
Vi tog vägen bort till stigen som gick genom skogen så att man kom ut nästan precis vid mitt hus. Man märkte på Solvind att hon tyckte det var roligt att traska runt i skogen på långt grimmskaft. Hon gick jätte fort och ville inte gå där det var lättast utan hon ville gå där det var mest sten, pinnar och mest knöligt. Men Solvind fixade det gallant förutom en gång när hon gick ner på knä då hon blev för excited och gick på en sten som var lite halt, men upp på fötter igen och så gick hon vidare. 
 
Det är nog bra för henne att få komma ut på sånna promender utan någon ryttare på ryggen. Det märks på henne att hon bli ganska lugn i sinnet och kan varva ner, ibland händer det att hon lätt blir uppstressad. 
 
Jag tog med mig kameran ut för det var tänkt att jag skulle ta massor med bilder på Solvind i solnedgången men självklart glömde jag av att jag hade kameran på mig och kommer på det när det blev för mörkt. Men jag fick några fina bilder på himmlen, dock fick jag inte till någon bra inställning på kameran. Men bättre än inget!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0