Dagens Ridpass: Löslongering 30/1 2013

 
Efter jag hade ätit middag bestämde jag mig för att löslongera Solvind ett tag eftersom hon har vilat några dagar. 
 
Först longerade jag henne lite för att kolla av henne, det gick väl sådär. Hon blev "rädd" för allt så hon sprang på mig nästan. Efter ett tag så gick det bättre, då släppte jag henne.
 
Jag tackar Gud att jag inte satt på hennes rygg, hon sköt iväg som ett skott och bockade, stegrade och bara var allmänt knäpp. När jag fick kontakt med henne igen så travade hon på fint runt mig, tyvärr var hon inte så duktig på rösten idag men det finns säkert någon vettig anledning till det. 
Solvind kändes ganska stressad idag, kan bero på att Quattro (en av hästarna i stallet) flyttade idag. Hoppas hon är lugnare imon.
 
Vi höll på i cirka 30 min kan jag tro. Man märkte att hon blev trött efter hennes dampryck som hon fick var och varannan minut.
 
Imorgn slutar jag 12:55, då åker jag nog hem direkt och rider om vädret tillåter.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0