Dagens Ridpass: Löslongering 19/1 2013

 
Efter en lång och jobbig arbetsdag i skogen bestämde jag mig för att löslongera idag igen. 
Solvind hade kul iallafall, men hon blev sur på mig stundtals gånger när inte jag ville leka jage med henne hela tiden. Några gånger körde vi det men efter en stund orkade jag inte springa mer i snön men det verkade inte Solvind hålla med om. Hon gjorde ALLT för att få mig att springa, knuffa mig i ryggen när jag gick, studsa som gummiboll och galoppera runt som en galning samtidigt som hon gjorde sin berömda skrik. Going!
 
Även idag körde jag mycket med att hon skulle sakta av när jag sa "whoa" det gör hon nästan varje gång, men inte när jag vill att göra halt. Jag får stå och säga "whoa" flera gånger om, tillslut brukar hon stanna men det tar ju en stund. Bara att fortsätta träna på detta.
 
Imorgon ska jag faktiskt försöka släpa mig upp på hästryggen och rida i westernsadeln igen. 
Måste ju fortsätta träna så att hon inte glömmer av allt. Vi får hoppas på att det går bra och att vi kommer vara nöjda och glada efter imorgon.
Sommar <3
 
 


Kommentarer
Jonna - ponnyvalack

Vad häftigt att du kan löslongera! :D

2013-01-20 @ 19:12:58
URL: http://ponnyvalack.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0