Dagens Ridpass: Löslongering 11/1 2013

Idag bestämde jag mig för att löslongera i typ en kvart bara för att jag ville kolla hur skillnaden var sedan igår + att jag ville börja där jag slutade igår.
 
Först longerade jag henne för att kolla så att hon lyssnade på mig i lina iallafall. Efter en stund så släppte jag henne lös i paddocken. Först ville hon inte springa på en volt runt mig men tillslut märkte hon att det var roligare att springa runt mig. Idag lyssnade Solvind ganska bra på rösten, när jag sa whoa så saktade hon av NÄSTAN direkt. 
 
När hon hade travat på en volt runt mig en stund och hon hade skött sig så skickade jag ut henne för att hon skulle få springa hur hon ville i paddocken. Hon fick nåt fnatt så hon började galoppera och bocka en massa. Ingen aning vad som hände i hennes huvud. När jag skulle testa att sätta mig ner på huk för att hon skulle komma så vände hon för snabbt samtidigt som hon skulle bocka, duktig som hon är ramlar hon... Pucko! Men hon varken hade ont eller haltade någonstans, så det var ju tur.
 
Hoppas hon är lugnare imon när vi ska till Jossan. Det kan vara lite halt ute nu när den jäkla snön har kommit tillbaka...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0