Dagens Ridpass: Löslongering 10/1 2013

 
Det verkar som om det kommer att fortsätta i samma veva med att Solvind ska bråka. 
Idag bestämde jag mig för att löslongera henne i paddocken eftersom jag ville att hon skulle springa av sig. Det gick bra en stund sen så låste det sig i huvudet på henne. 
 
Hon sprang åt andra hållet och lyssnade inte ett dyft på mig, hon var nära att springa på mig flera gånger. Jag blev nästan lite rädd för henne men ilskan tog över. Så jag bestämde mig för att vänta ut henne.
 
Jag satte mig i mitten av paddocken och hade ryggen mot mig, men hon hade bestämt sig att hon inte skulle komma. Hon stod på andra sidan av paddocken och bara stirrade på mig. Efter 1 timma så orkade jag inte sitta upp längre så jag la mig ner. Efter 2 timmar så somnade jag och 2 timmar efter att jag somnar så vaknade jag av att Solvind puffar på mig och biter lite försiktigt i handsken. Då var klockan halv 11... Så jag gick upp med henne och gav henne sin middag som hon egentligen ska få vid 7. Men eftersom hon inte kom så fick hon skylla sig själv. Som vanligt vann jag! Jag kan vara så sjukt envis ibland om jag bara vill. Dock var jag iskall så jag kunde knappt röra på mig. Därför ska jag sova med ett tjockt duntäcke och en jätte varm filt. Men som sagt, jag vann! och det är det som räknas.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0