Dagens Ridpass: Blandat i paddocken/uteritt & Testning av sadeln 4/1 2013

 
Förmiddagen: Jag red lite i paddocken för att träna på att hon ska flytta för skänkeln, hon brukar ha lite svårt för det har jag märkt i vissa lägen. Sedan så tränade jag på att hon skulle ha en lugn trav även på långa tyglar. Hon vill gärna springare fortare så fort man släppt efter lite.
Sedan tog jag en galopp på grusvägen hemma och så skrittade jag av henne ute. Skönt för henne att få lite omväxling.
 
Kvällen: Jag har köpt en westernsadel som skulle testas, jag har den på öppetköp 2-3 dagar. Jag longerade henne och sen testade jag att rida i den för att se hur den kändes på. Det kändes helt okej men jag ska ändå ta med den till Jossan imon så ska hon få kolla eftersom hon kan lite mer än jag. Hon är ju lite mer insatt i det där.
 
Alltså, jag red inte speciellt hårda pass. Ibland kan det vara skönt med en lugn dag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0