Dagens Ridpass: Åt helvete i paddocken 7/1 2013

 
Idag var Solvind's mål att provosera, det märktes från första början, hon började bråka redan uppe i stallet genom att inte vilja stå still eller helt enkelt kicka efter mig innan jag ens kom när henne med borsten. 
 
När jag väl blev klar uppe i stallet så gick vi ner till paddocken, hon verkade lite lugnare och lyssnade bra när jag värmde upp. Men när jag började ställa krav på henne så började hon bråka direkt, hon sparkade och försökte ställa sig upp, men jag drog tag i ena tygeln så att hon kom i obalans och var tvungen att gå ner på alla fyra igen.
 
Först misstänkte jag att det var sadeln som orsakade hennes beteende, men när jag kände under så kändes allt bra och den satt där den skulle. Jag antog att det bara var en av hennes dagar så att säga...
 
Men ibland gick det faktiskt helt okej, hon joggade på i bra tempo och sökte sig neråt. När det gick som bäst så bestämde jag mig för att avsluta. När jag skrittade av så fick Solvind något ryck så hon sparkade rätt in i staketet och backade in i det så hon rev sig en aning på rumpas såg det ut som. Jag bestämde mig för att hoppa av och longera henne.
 
Det var ett dumt drag som jag fick ångra sedan, först ville hon inte gå ut i något varv. Så hon höll bara på att backa och ställa sig lite på backbenen. När jag tillslut fick ut henne i vänstevarvet så gick det bra en stund tills jag smackade på henne och snurrade på longerlinan. Då sköt hon iväg bakbenet samtidigt som hon försökte dra iväg och träffade mig rätt på knät. Just nu är det ganska svullet och en aning lila.
 
Det var nog det värsta ridpasset på länge. Vi får hoppas att hon blir sitt vanliga jag snart. 
Den goa och mysiga Solvind. 
Imorgon kommer inte jag rida för jag ska klippa mig efter skolan så jag kommer hem sent. 
Men på Onsdag ska hon mortioneras igen, tror det blir löslongering eller hoppning, inget bestämt det får vädret och humöret på henne avgöra...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0