Dagens Ridpass: 26/1 2013 western

I stallet var hon lite bråkig faktiskt, hon ville gärna sitta i knät på mig och ville inte riktigt stå still.
 
När vi kom ner till paddocken så började jag med att longera lite för att kolla ifall hon lyssnade på mig eller om hon kollade på massa andra saker idag. Det verkade lugnt så jag satt upp och skrittade fram lite. Efter jag ridit en stund så flippade de andra hästarna i hagen så Solvind blev jätte ofokuserad och började hoppa upp och ner som en gummiboll. Jag bestämde mig för att hoppa av och longera henne för att hon skulle bli som vanligt igen.
 
Efter att hon hade blivit longerad en stund så hoppade jag upp igen och då gick det mycket bättre.
Vi tränade på det vi brukar, grunderna. Men även att hon ska flytta enbart med skänklarna.
Jag testade även att galoppera idag, det har inte gått i paddocken då det varit lite ojämnt och halt. Men det verkade vara bättre idag så jag kunde inte låta bli att testa. Solvind flög fram som ett skott och försökte dra med mig men man märkte att hon inte vågade eftersom hon inte hade 100% fäste.
 
När hon skulle bli avskrittad så fick faktiskt Johan rida. Jag tror inte han ville egentligen men han gjorde det ändå. Han verkade tycka om att rida i westernsadlen iallafalla. Kanske kan få han att trava någon gång ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0