Dagens Ridpass: 17/1 2013

 
Jag hade ingen lust att rida idag heller (vad ovanligt) så jag bestämde mig för att löslongera henne. Kände att det behövdes med tanke på hur pigg hon var från hagen.
 
Först longerade jag henne för jag ville kolla hur bra hon lyssnade på mig. När jag märkte att hon gjorde det så släppte jag henne. Hon for iväg som ett skott och började bocka och busa runt.  
Efter hon hade lugnat ner sig så gick det mycket bättre, hon travade på en fin cirkel runt mig, dock hade hon inte huvudet där jag ville att hon skulle ha det men det kommer väl får vi hoppas.
 
Jag tränade som vanligt med rösten, hon börjar lyssna jätte bra på det nu. Solvind har haft problem med rösthjälperna ända sedan jag köpte henne men nu går det mycket bättre. Det är ju den jag kommer "reglera" farten med sen när vi blivit duktigare i westernridningen. 
 
Imorgon ska jag försöka orka rida iallafall, det skulle behövas iallafall. Men vi får se helt enkelt...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0