Dagen Ridpass: Western i paddocken 20/1 2013

 
Ja... vad ska man säga om dagens ridpass.
 
Jag tror min häst har något fel i sitt huvud. 
 
Det började med att jag travade på en volt och det gick super bra, hon var lyhörd och helt underbar att rida. Sen när jag red på rakt spår och skulle göra en skänkelvikning då stack hon iväg och började bocka och halka runt i snön som jag vet inte vad. 
 
När jag väl fick stopp på henne och jag skulle testa igen. Nä, men då ska man ju stegra sig så att man nästan slog över. Det var tur att jag fick tag runt halsen med ena armen och sadelhornet med den andra. Jag vet inte vad som flög i henne. Men nåt blev snett. 
Jag hoppade av och skulle testa att flytta henne åt sidan från marken istället för jag hade ingen lust att hon skulle slå över och skada sig.
 
Tro fan att hon skulle bråka då också. Det gick inte att rubba henne. Jag slog med spöt i luften en bit ifrån henne, hon stod kvar. Jag puttade på henne, hon stod kvar. Jag hoppade in i henne, hon stod kvar.
Jag väntade en stund innan jag försökte igen. Medan hon stod stilla fick hon ett till utbrott och skulle försöka slita sig från mig. Det är tur att jag har lite armmuskler så att jag orkade hålla henne.
 
Efter 1,5 timma fick jag henne att flytta sig åt sidan Då gav jag mig och gick upp med henne till stallet. Vi får hoppas detta får ett slut snart så att hon kan bli den gammla vanliga Solvind.
 
Nya tag imorgon...
Vad har hänt med det vi hade?
 


Kommentarer
Emmy Pettersson Parnevik

Hej! Otroligt fin blogg och det ser ut som om du har bra med läsare!! det har inte jag och det blir jag väldigt ledsen över. Det skulle vara SJUKT snällt om du spred min blogg till alla dina kontakter så kan jag sprida din om du kommenterar på min blogg!! Din blogg är grym så snälla kan du typ länka min blogg och om du inte vill göra det så kan väll du sprida den till alla dina telefon kontakter?? Skulle betyda guld, det syns att du har ett hjärta av guld också! Jag kommer åka utomlands och då kommer jag köpa tävlingspriser från Victoria Secret så om du eller dina vänner vill vinna det så SNÄLLA be dina vännder sprida min blogg! Komihåg att jag sprider din!!
Puss och Kram
www.emmypparnevik.blogg.se

Svar: Oj! Tack så jätte mycket. Helt ärligt har jag knappt några läsare alls. Men jag fortsätter kämpa för att få bloggen en aning större :) <3
Emma

2013-01-21 @ 16:13:58
URL: http://emmypparnevik.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0