Att våga be om hjälp!

Att bli känd och lyckas i livet är ingen lätt resa, jag har inte direkt några erfarenheter av det men det är ganska självklart.
 
Man bevisar inget om skiter i andras råd eller stänger ut alla andra och kör sitt egna race.
Att våga be om hjälp är otroligt viktigt, tänk vad många gånger jag bett om hjälp från olika håll och kanter i mitt 16 åriga liv. Om jag inte hade tagit emot hjälp från andra, hur hade jag då klarat mig?
När Solvind var som värst eller när det är något som tynger mig och jag inte har en blekaste aning om hur jag ska ta mig ur knipan, vad hade hänt om jag inte bett om hjälp? Hade det blivit värre, eller hade jag fortfarande varit kvar i den knipan?
 
Även kändisar måste ha tagit och tar emot hjälp ifrån andra för att lyckas och komma vidare i sitt liv.
 
Att be om hjälp och ta emot andras råd visar att man är stark, modig och mogen att veta att hjälp är viktigt, men också bevisar man att man VILL lyckas och bli lycklig.
 
Så kom ihåg alla människor där ute, stora som små. Fråga om råd det kan hjälpa dig ur knipan du sitter i. Det finns alltid någon som är villig att sträcka ut sin hand och säga "Självklart hjälper jag dig" Ta det lugnt och va stark!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0