Ledig Måndag

Planerna för idag var att rida på åkern med hoppsadel. Men de gick inte som planerat, när jag skulle leda ut Solvind i hagen imorse så kändes hon väldigt ojämn. Hon var inte halt men jag märkte att något inte stod rätt till. Jag kollade på hovarna och kände lite, när jag tryckte på ett speciellt ställe så ryckte hon undan lite. Det är nog pga att hennes skor är en aning för små, men hovslagaren kommer imorgon och byter skor på henne så det blir nog bra efter imorgon.
 
Eftersom jag inte ville att hon skulle anstränga hovarna för mycket så att hon skulle få ont fick hon vila idag. 
 
Tarzan och hans ägare gick en promenad imorse så då fick Solvind vara själv i hagen. Det hade hon inga problem med förrän jag gick. Hon började springa runt en massa vid grinden där det var isigt under snön. Jag blev orolig att hon skulle halka eller springa igenom staketet så jag gjorde henne sällskap.
Morötter och godis fick följa med ut i hagen också, hon gick efter mig som en liten hund. När jag kom för långt bort travade hon ikapp mig. 
 
Jag passade även på att kolla stänget när det var fint väder och jag hade trevligt sällskap av Solvind. 
Vi lekte även lite jage, såklart skulle hon visa upp sig när stod och kollade på henne. 
När jag satte mig på en sten så la hon sig ner för att rulla sig, då passade jag på att smyga fram till henne för att försöka övertyga att ligga kvar. Hon låg kvar en halv minut kanske, sedan reste hon sig upp. Men det beror väl på att hon fortfarande inte riktigt är helt säker med sig själv. Men det blir hon någon dag förhoppningsvis.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0