Läskiga påsar och tävling

Idag hängde vårkänslorna i luften, vad passar inte bättre än att gå en promenad på vägen efter ett tufft longeringspass.
 
Min tanke var att gå en gansak bra bit upp på vägen, men vid min granne låg det några svarta säckar med silvertejp på. Dom tyckte Solvind verkligen inte om, hon stod spänd som en gitarrsträng och försökte vända hem genom att lägga till hennes klassiska stegra-och-vrida sig tricket. Men icke sa nicke, här ska man gå förbi dom om och om igen tills de inte var farliga längre.
 
Det tog ett bra tag innan hon förstod att de inte skulle hoppa upp och bita henne i halsen.
 
När påsarna inte var läskiga så fick hon syn på en container, och den var ORANGE. Samma visa igen tills den inte var läskigt längre.
 
När jag hade släppt ut Solvind i hagen hos Tarzan blev det lite fight om vem som skulle ha mig. 
Jag tänkte gå bort till Tarzan som stod lite längre bort, men det tyckte inte Solvind. Oh nä, då ska hon minsann börja stegra och trava runt med krökt nacke för att visa upp sig ordentligt. 
Jag gick bort till Solvind, men då började lilla Tarzan försöka visa upp sig. När jag gick bort till honom igen började Solvind igen. När jag stannade mitt imellan dom stod dom och kollade på mig. 
När jag började gå mot grinden sprang dom efter mig men Solvind skulle komma först hade hon bestämt sig för, Tarzan försökte komma ikapp så gott han kunde. 
 
Jag vet inte riktigt vad det flög i dom idag. Men söta var dom, synd att jag inte hade kameran med mig. Det hade blivit massa snygga bilder när hästarna visade upp sig.
 
Random bild från när jag och familjen var i London


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0