Hon är så avundsjuk, hon är så avundsjuk

En sak som jag märkt på Solvind det senaste är att hon är otroligt avundsjuk. 
När man står och klappar Tarzan så blir hon tokig direkt, hon skrapar i marken, slänger med huvudet, alltså allt för att få min uppmärksamhet. Hon kastar sig nästan på mig när jag kommer mot henne bara för att hon vill ha mig för sig själv. 
 
Idag när jag skulle gå ner till hagen för att ge Solvind en morot så kom hon inte först för det fanns ju mat i hagen. Så jag bestämde mig att ge den till Tarzan istället, då blev det fart på henne. Hon galopperade i full fart mot oss och skrämde iväg Tarzan. När hon kom fram till mig tryckte hon upp huvudet mot min bröstkorg och skulle mysa med mig.
 
Det är helt sjukt att en häst kan vara så avundsjuk, tänk hur det skulle vara ifall jag hade haft fler hästar som var mina. Hur hade hon varit mot dom då? Hon är otroligt charmig när hon försöker få min uppmärksamhet, men ändå liksom. En aning konstigt beteende är det allt.
 
Vad kan det bero på tro?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0