Dagens Ridpass: Longering 24/2 2013

 
Idag var det strålande sol och hyfsat varmt, vårkänslorna börjar smyga sig på.
 
Eftersom paddocken är som en isbana tog jag ut Solvind på åkern för att få henne longerad lite eftersom hon verkade vara ganska pigg. Hon skötte sig riktigt bra om jag ska vara ärlig, även om det var lite ojämnt och snö så travade hon på i en bra takt. 
 
Johan åkte förbi med fyrhjulingen några gånger under den halvtimmen som jag var på åkern med henne, men hon är ganska van vid den så hon la speciellt mycket fokus på den. Precis som jag trodde.
 
Jag hittade ett ställe som var ganska okej att galoppera på så jag lät henne galoppera lite fast i den takten jag ville, hon var väldigt duktig men det märktes på henne att det var jobbigt. Efter 4 varv fick hon sakta av och trava på i en bra takt igen innan jag tog av longeringsgjorden och lät henne skrittas av.
 
Imorgon är jag ledig och då blir det ridning på åkern om det är okej för mamma eftersom ingen är hemma.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0