Dagens Ridpass: Longering 15/2 2013

 
Idag blev Solvind longerad av mig, jag kännde att det var ganska längesedan. Eftersom jag alltid använder hackamore på henne när jag rider henne så tänkte jag att för en gång skull kan hon allt få ha bett. Oftast när jag använder bett på henne oavsett vad jag gör får hon knäppa idéer att hon ska sticka, men inte idag.
 
Det blev mest trav för att jag ville att hon skulle använda bakbenen och ryggen, det gick över förväntan. Vi höll på i cirka 30 minuter om man ska räkna med fram och avskrittning.
 
Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra, jag är antagligen själv hemma på dagen och då vet jag inte vad mamma och pappa säger vad jag får eller inte. Men om jag får, så ska jag nog rida på åker. Har inte bestämt mig för vilken sadel jag ska använda. Mer om det imorgon.
 
Solvind som bebis till vänster...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0