Dagens Ridpass: Dressyr på åkern 17/2 2013

 
Idag för första gången på jätte länge red jag med hoppsadeln, alltså red jag engelsk stil idag. 
I början kändes det jätte ovanligt, men jag vande mig snabbt. 
 
Eftersom det blåste och snöade jätte mycket var hon väldigt stressa, så jag började med att longera henne en stund med tyglarna. Det gick sådär, hon studsade runt ganska mycket men efter en stund lugnade hon sig. När hon hade slappnat av tillräckligt satt jag upp. 
Det gick faktiskt bra, hon kollade runt på saker och blev skrämd för minsta lilla, men när jag började jobba henne i traven gick det mycket bättre. 
 
Jag testade även att galoppera eftersom det var så längesedan jag kunnat göra det. 
Hon drog iväg i världens bockserie, jag hade väldigt svårt att sitta kvar. När jag hängde på halsen måste hon fått dåligt samvete eller något för hon saktade ner snällt och försiktigt. När hon hade gjort halt försökte hon knuffa upp mig på ryggen igen. Hahah, söt nöt! <3
 
Imorgon kommer veterinären hit och ska vaccinera Solvind så det blir ingen ridning för hennes del. Mamma sa att hon skulle ta emot veterinären så att jag kunde åka och gymma ifall jag ville det. Eftersom jag ändå slutar så tidigt tycker jag det lät som en bra idé.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0