Att Vara Rädd För Sin Häst

Med handen på hjärtat kan jag faktiskt säga att det händer att jag ibland är rädd för Solvind.
Oftast är det när hon börjar stressa upp sig för jag vet mycket väl att det då kan bli helt svart för henne och hon bara springer. Men även när hon stegrar sig, det är riktigt obehagligt. Varje gång som hon stegrar med mig så går hon upp så högt att vi nästan slår över.
 
Att vara rädd för sin häst är ju ingenting man strävar efter. Eftersom hon vet om att jag blir rädd när hon stegrar sig så tar hon ofta chansen att göra det när hon vill komma undan med saker. Tex när man ställer krav på henne. När hon gör det är det en blandning av rädsla för henne men också att jag blir  rädd att det ska hända något om hon slår över. Då kan hon ju knäcka ryggen och sånt.
 
Jag vet ju om att det inte bara är jag i världen som är rädd för sin häst. 
 
Att vara rädd OM sin häst är en helt annan sak. När man är rädd om sin häst så är man orolig och kanske en aning överbeskyddande. 
 
När hästen väl kommit på att de kan använda vår rädsla mot oss kan det bli riktigt farligt. 
Solvind kan bli riktigt farlig ibland, då hon är ganska lat försöker hon göra allt för att jag ska ge mig. 
Visst, jag kan vara riktigt tuff men ibland blir det för mycket även för mig när hon stegrar sig om och om igen. Jag gör ALLT för att få henne och sluta, men hon är så sjukt envis och elak i vissa situationer så då vågar man ibland inte .
 
Som sagt, när ni är rädda för eran häst är det bara att försöka vara ännu tuffare tillbaka. Det är svårt och sjukt obehagligt i vissa lägen, men man måste bara försöka annars kan det bli farligt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0