Att fortsätta eller inte fortsätta, det är frågan!

Jag har tänkt mycket på om jag ska fortsätta med ridningen eller inte. I nuläget känner jag inte alls för att fortsätta. Det kan gå bra några dagar och sedan får Solvind för sig att bete sig som världens pissmärr, hon vet att jag blir rädd när hon stegrar och såklart ska hon ju göra det då. Så jag kan inte rida ut utan att hon ställer sig upp.
 
Det är vinter, kallt, mörkt och jag har ingen manege. När man kommer hem från skolan är man trött och det är för mörkt för att ens försöka rida på åkern och det ända man kan göra i paddocken är att skritta och trava på en 10 meters volt. Hur kul är det? Transporten har inga vinterdäck så jag kan inte åka iväg på träningar med Solvind. Alltså, på vintern står ridningen så gott som helt still. Vilket gör att jag måste börja om från ruta 1 på våren.
 
Det är inte många av mina kompisar här om kring som har hästar, de som väl har det har svårt att rida ut. Antingen har de inte tid, hästen är skadad osv. Man känner liksom inget sug att gå ut till stallet och rida. Speciellt inte när hon bråkar med mig. 
 
OM jag nu slutar med ridningen tror jag att jag kommer sakna det för mycket. Atmosfären i stallet, hästlukten. Ja ALLT, kanske till och med mockningen. Vad ska jag göra istället för ridninge? Det är den ända sporten som jag tycker är rolig. Visst, jag gymmar. Men det räcker inte för mig, jag måste göra något mer. Jag är en sån person som inte bara kan sitta hemma hela tiden. Visst hade jag haft en massa tid för plugg och kompisar. Men det skulle inte räcka för mig.
 
Ibland räcker inte tiden till för mig, men jag skulle inte kunna lämna bort henne. En skötare är ju ett val men det är svårt att hitta en som skulle passa för oss. Det måste vara någon som är tuff och inte rädd för henne när hon får sina utbrott. Jag är ju en hoppning och westernryttare, dressyr är öken för mig, därför hade det varit bra med en dressyrryttare som skötare. Men jag vet inte ifall jag vill ha en skötare på henne. Jag har ju skrivit en inlägg om varför för ett bra tag sedan.
 
Även om Solvind kan vara världens pissmärr största delen skulle jag saknat henne något enormt. Jag hade ju kunnat hälsat på henne men det är inte samma sak som att ha henne här hemma hos mig.
 
Jag står inför ett stort beslut som kan ändra på hela mitt liv. 
 
Jag återkommer...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0