Dagens Ridpass: Uteritt 5/12 2013

 
Torsdag idag och jag började 14:20 så jag red på förmiddagen som alla andra torsdagar.
 
Jag och Clara red ut en sväng i skogen vid 10 och då blåste det som satan ute, men både Rey och Solvind skötte sig super bra. Ingen fjantade sig något nämnvärt, ganska stolt över Solvind med tanke på att det nästan var storm ute.
 
Vi red inte på något ställe där det var lämpligt att galoppera så det blev mest skritt och trav på några få ställen. Men det kan vara mysigt att bara lunka runt i skogen ibland också.
 
Solvind har blivit en helt annan häst när man rider ut, på ett bra sätt då. Hon lyssnar jätte bra när jag säger åt henne att öka eller sakta ner lite på tempot, jag känner mig mycket säkrare på henne när jag vet att hon lyssnar när jag säger till henne. Hon är även mycket lugnare, hon hoppar inte till för små saker utan hon kollar mest lite grann för att sedan gå förbi.
 
Imorgon är det bageri i skolan och jag börjar 7 då så jag får se om jag orkar rida när jag kommer hem, annars får hon vila imorgon.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0