Dagens Ridpass: Uteritt 2/12 2013

 
Ja, asså planen var ju egentligen att jag skulle rida i paddocken idag eftersom jag ridit ut flera dagar nu och Solvind blir lätt dryg då. Men jag stannade kvar i stan med två kompisar så jag kom hem lite senare än planerat, därför hade underlaget hunnit bli hårt så det blev en uteritt i mörkret med Sara och Zulle.
 
Vi red till vägens slut och tillbaka, det blev lite trav också. En sak som är lite läskigt är att när jag rider på Solvind i mörker känns hon enorm, samma sak när man travar eller galopperar så känns det som man rider i 200 km/h. Jätte läskigt verkligen!
 
Imorgon är det Tisdag och då är jag ledig från skolan, då ska jag passa på att rida i paddocken på förmiddagen innan jag och mamma sticker til gymmet. Hurtigt värre!
Vet dock inte vad jag ska göra med henne i paddocken, men det får väl bli dressyr eller något eftersom det var så länge sedan jag red igenom henne på riktigt. Fy vad jag hatar dressyr! Men det måste ju också göras...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0