Dagens Ridpass: Dressyr 3/12 2013

 
Fy fan för dressyr på Solvind! Hon stretar emot som satan! Ställer sig på tvären bara, vill inte samarbeta någonstans! Så surt.
 
Idag gick det okej i början men sen när jag ställde för mycket krav av henne så bråkade hon bara. När jag galopperade på volt i högervarvet drog hon iväg mot vänster och skulle byta galopp helt plötsligt. Så gjorde hon igenom hela ridpasset, fatta vad irriterande det var! 
 
När jag väl bad henne om att göra ett galoppbyte så vägrade hon. Fattar inte vad det är med henne och dressyr ibland asså. 
Jag vet att hon inte har ont, hon beter sig såhär bara för att hon hatar dressyren. Måste verkligen rida för en tränare snart igen, det funkar inte alls i dressyren nu. Jag kan ju inte direkt bara hoppa och rida ut, det kommer aldrig funka i längden. 
 
Imorgon vet jag inte vad jag ska göra. Tror det får bli markarbete eller så löslongerar jag. Pallar inte dressyr igen...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0