Pengarna rinner genom fingrarna

Fy fan för att ha häst ibland, så känns det för mig just nu!
 
Sara och Lisa hade ute en tjej som skulle prova sadlar till deras hästar. När hon ändå var ute frågade jag henne om hon kunde känna om Solvind's westernsadel låg bra. Det gjorde verkligen inte, den klämde framme vid skuldrorna. Den var tydligen till för en ponny egentligen. Jag kan inte fatta att jag red med den. Jag köpte den och jag var okunnig! Fatta vad arg jag är på mig själv! Jag köpte den för 3000 kr, de pengarna kunde jag gett mamma och pappa eller köpt fina saker till Solvind.
Westernsadeln ska iallafall bort!
 
Vi kom även fram till att Solvind har ont i ryggen så jag ska prata med en kompis som är massör som ska komma och massera min älskling. Det går på 600 kr, inte speciellt mycket pengar men det är ändå pengar som försvinner. Pengar som jag egentligen ska ha för att betala tillbaka till mina päron.
 
Sedan kollade hon hoppsadeln och den behöver också säljas för Solvind behöver en annan hoppsadel. Det konstiga är att den var utprovad till Solvind så man tycker ju att den ska passas. Fast det var ju typ 3 år sedan hon fick den. Jaja, så en ny hoppsadel i bra skick och inte för dyr ska köpas så att jag kan rida henne.
 
Ett tag framöver kommer jag få rida barbacka eftersom jag inte vill att sadlarna ska paja hennes rygg. Därför kommer det inte bli hoppning på ett tag, iallafall inte när jag rider henne. Isåfall löshoppning.
Fy fan va mycket pengar jag kommer göra av med nu! Hur fan ska det gå runt?
 
3000 kr till mamma och pappa
600 kr till massören
Göra mig av med westernsadeln 
Göra mig av med hoppsadeln
 
Alla dessa pengar ska jag dra ur från min egen ficka!
 
Kill me now!!!!
 
Förlåt mig Solvind <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0