Jag har fått en ny häst!

Wow! Jag är så lyckligt lottad, jag har fått en helt ny häst och hon är så mycket bättre än den förra. Min drömhäst! Jag är sååå glad!
 
Haha, trodde ni verkligen att jag har fått en till häst? Jag driver med er såklart.
Jag tänkte bara tala om för er hur mycket Solvind förändrats på bara ett år, det tycker iallafall Mamma. Hon nämnde det förut, hon tycket att Solvind blivit som en helt ny häst på bara ett år.
Att Solvind har blivit mycket mysigare och behagligare häst, harmonisk framför allt.
 
Förr kunde inte Solvind stå stilla speciellt länge och hon var bitchig mot mig och vi bråkade med varandra väldigt ofta eftersom hon försökte komma undan från allting. Hon försökte hela tiden streta imot när jag bad henne om saker. Jag vågade inte ens rida barbacka på henne förr, men nu lallar jag runt barbacka i skogen utan några som helst problem och det gör mig såååhääärrr glad!
 
Ja, hon är en helt förändrad häst. En drömhäst helt enkelt. Visst att hon försöker komma undan arbetet ibland men det behövs inte mycket för att få henne på rätt väg igen och det känns så bra i hela magen. 
Jag tror att det har mycket med att göra att vi var på AW förra sommaren, Solvind och jag blev så tighta efter den sommaren. Hon blev så lugn i sig själv och vi lärde oss att lita på varandra.
 
Lycklig lottad kan jag lätt säga att jag är, att få äga en häst som Solvind är underbart. Hon är så mysig och när hon kommer till mig i hagen trycker hon huvudet i min famn. Det händer ofta att hon tar upp mulen och ger mig en "puss", man mår så bra i hela magen.
 
Jag älskar verkligen den hästen!!
 
Kolla på henne bara, snyggaste hästen i hela världen! <3
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ida Bååth

Var gärna med i tävlingen om ett Hv polo set!
http://baaths.horseworld.se/2013/08/05/bloggtavling/#respond

2013-08-05 @ 21:00:58
URL: http://baaths.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0