Dilemma

Jag står inför ett väldigt svårt beslut som jag tänkte dela med mig för er. Jag skulle behöva lite råd och tips eftersom mamma och pappa verkar ha svårt att leva sig in i min situation.
 
Nu till saken! Jag har valt att läsa Engelska 6 i andra året på gymnasiet nu, men jag har fått kalla fötter eller något för jag funderar starkt på att hoppa av den kursen.
 
Igår var vi på en informations lektion för just denna kursen, men medan läraren började rabbla upp alla saker man ska kunna bara för att få ett E i ämnet började jag fundera på om jag verkligen klarar av detta. Det verkar så krångligt och svårt allt ihop. 
 
I Engelska 5 fick jag betyget C och det är jag mycket nöjd med ska ni veta. Problemet är bara att om jag går denna kursen kommer jag säkert sänka mig flera betyg eftersom den är såpass svår. Det ser ju inte alls bra ut på papper och jag kommer känna mig extremt dålig när mina betyg kommer rasa kraftigt.
Denna kursen är nästan på Universitet nivå, fatta att den är svår. Jag trodde att den skulle vara bara pytte lite svårare än engelskan vi hade i ettan, men icke sa nicke! Läraren ritade upp på tavlan för att vi skulle förstå vilket hopp det är mellan Engelska 5 och 6!
 
Vi har denna lektionen på fredagar efter bageriet. Kl 7 ska jag vara ombytt och klar för att börja baka på fredagar och det ska jag göra fram till kl 2 för att sedan köpa något att äta. Efter det ska jag gå på Engelskan och plugga det i en timma. Jag slutar 16:00 den dagen. När det är såpass svårt måste man vara allert, hur tusan ska man kunna vara det efter en lång dag i bageritet?
 
Vi fick reda på att man kan hoppa av kursen och det var helt okej sa dom. Man kan även läsa den på komvux senare i livet om man känner att vill läsa den. Just nu känns det som att jag inte kommer klara av det. Om jag ska gå en sådan kurs måste jag tycka att det är kul. Inte behöva dra mig dit för att få reda på att man har sänkt sig i engelskan!
 
Gaaahhhrrrhhh!! Jag blir galen! Hjälp mig!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0