Dagens Ridpass: Uteritt 27/8 2013

 
Idag hade jag så ont i händerna efter dragkampen mellan mig och Solvind går.
 
Därför blev det uteritt med trevligt sällskap i form av Clara och Rey, vi red rundan vid galoppstigen och klätterbacken. Det är fortfarande en aning blött i skogen men Solvind bryr sig inte ett skvatt av det. Nackdelen är ju att hon alltid vill gå där det är som blötast, resultatet av det är att hennes bandage blir sjukt lerigt så ibland när det går igenom måste man tvätta hennes ben.
 
Idag skötte sig Solvind mycket bättre än vad hon gjorde igår, ibland känns det nästan som att hon har dåligt samvete för att hon har betet sig illa. Sötisen!
 
Oftast när man galopperar sist med Solvind kan hon bli helt crazy eftersom hon alltid vill vara först. 
Men idag skötte hon sig super, både när vi galopperade och travade. Det är så mycket lättare när hon är sådan för då är det lättare att rida ut med folk.
 
Imorgon blir det nog ingen ridning, jag ska till farmor efter skolan så jag tror inte jag hinner det för vi lär ju komma hem sent därifrån.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0